vrijdag 13 mei 2011

Op zoek

Het dreigt toch echt te gaan gebeuren; Het water waar ik graag in vis begin ik saai te vinden. De zekerheid dat je karper vangt is gewoon te groot. Normaal is dat niet erg maar de uitdaging raakt zoek. Waar ik het al eens eerder over had; ik ga op zoek naar 'nieuwe' stekken.

Afgelopen woensdagavond pakte ik de auto en ging maar eens richting Middenmeer....
Er is hier zoooooooooooooveeeeeeeeeel water.... Een heleboel water wat ik in de afgelopen jaren echt wel gezien heb maar nooit eens bij gestopt ben.... Ik bekijk een paar sloten en zie in die smalle sloten(een meter of 6/7) veel karper,erg veel zelfs!
Het zijn allemaal vissen tot 12 pond en ik maak foto's. Ook dat komt kijken... Grotere vissen,daar ga ik naar op zoek. Ik moet gewoon gaan zoeken. Ik rijd een flink rondje verder en kom uit bij een brug. Ook dit water heb ik vaak gezien in een oogwenk,maar altijd voorbij gereden.... Nu stop ik en ga ik even een lekkere wandeling langs het water maken..Heerlijk.... In de verte zie ik een flinke boom over het water hangen. Kijk! Daar raak ik pas echt zenuwachtig van! Ik loop richting de boom en rond de boom tel ik 3 20 ponders rondhappen aan de oppervlakte... Mijn hartje klopt wild... Ik maak enkele foto's en besluit verder te lopen. Dit watertje is een zijtak van het kanaal waar ik ook nog wel eens vis. Verder weet ik er niets van. Ik haat namelijk doorgaand vaarwater. Ik weet niet of er hier bootjes varen in de loop van de dag. Wat ik wel weet is dat die bootjes niet varen op de tijdstippen dat ik vis!
Ik loop terug richting de brug. De graskant wordt hier niet bijgehouden door machines dus ik kan niet zien of ik een stap teveel doe... Ik doe toch een stap naar voren en ik zie een hele dikke,flauwe boeggolf verschijnen...... Dit stemt mij toch enigszins tevreden! Ik loop weer verder. Dit water loopt een flink stuk de polder in. Geweldig! Er zitten ook een paar kale,kunstmatige plasjes bij. Ik kom uit bij zo'n buis... Direct zie ik weer een dikke boeggolf flauw weg ebben.... De spanning van al dit nieuws breekt mij op.... Ik moet echt nodig naar de wc.(had ik als klein kind al) Met samengeknepen billen hardloop ik naar de auto..Rennen zou niet goed gaan komen.Ik moet nĂș naar huis.

Mijn plannen zijn gesmeed. Kikkererwten en gekookte mais met knoflook ga ik hier ook maar eens proberen. Heerlijk weer eens iets nieuws.

Voor de zekerheid ga ik de CJW 1,75 met 28/100 Shimano Technium gebruiken. Vanwege de boom. De wallenkant is hoog en de takken reiken tot ver in het water. Ik heb nog niet zoveel ervaring met dit soort obstakels,maar als er een dikke aanhangt kan ik maar beter goed voorbereid zijn. En voor mijn gevoel ben ik dat! Zondag om 4:00 gaat de wekker. Even goed voorvoeren en lekker gaan ontdekken!
Nu nog hopen dat de paai nog even op zich laat wachten.
Foto's volgen nog...

Groet,
Dale

Geen opmerkingen: