vrijdag 12 augustus 2011

Sessie met Rene Kleimeer




Gister stond er een sessie op het programma met Rene Kleimeer. Rene is een gepassioneerde visserman,die voornamelijk met nostalgisch materieel vist. Ik ken hem via het lichtervissenforum,waar ik overigens geen lid meer van ben.


Rene geconcentreerd aan het vissen

De weersberichten voor vanmiddag en vanavond zijn slecht maar toch zetten we door.
Rene is om 15:00 aanwezig en op het laatste moment besluit ik toch dat we naar "mijn" favoriete stek gaan. Daar staat een flinke bomenrij en zit je toch nog wat beschut en aangezien de wind flink aanwakkert...... Het belangrijkste wat we mee hebben is een regenpak. We vissen van 16:00 tot 21:00.



Geen enkel teken van karper gezien enkel maar tikjes op de pen van klein spul. Zo rond een uur of 18:00 begint het te regen....aan 1 stuk door.... We zetten door....het wordt steeds donkerder. Wat een trieste aanblik zeg. Deze omstandigheden voelen zelfs deprimerend aan....Duister,droevig....Ik zie een dode karper op de kant liggen van een cm.of 70. De laatste tijd zie ik zowiezo meer dode vis hier dan ooit; Zeelt,grote brasem,karper. Het valt wel een beetje op nu....

Het is 21:00; Na wat gekeuveld te hebben met Rene,besluiten we te stoppen.Dit wordt 'm niet meer....

Groet,
Dale

6 opmerkingen:

Hans.Koeslag zei

Hoi Dale,

Regen en wind..normaal gesproken zou dat karper moeten opleveren.

Jammer dat het jullie deze keer niet gelukt is.

Groet Hans

peter zei

Dale,

Volgende keer lukt het wel
groet Peter

Rene zei

Heey Dale,

Het was ondanks het slechte weer toch een hele prettige sessie.

Weer eens bij kunnen kletsen en toch weer een hoop kunnen leren.

We moeten het zeker een keer over doen, en misschien nog wel eerder starten, dan hebben we nog meer karpertijd...

Dale Neijzing zei

Idd Hans,toch twijfel ik altijd in die ondiepe poldersloten met dit weer. Iets dieper water zal misschien wat meer succes opleveren..

@Peter,
ik hoop het ook!

Groet,
Dale

Dale Neijzing zei

Tja,je weet het he Rene....
Ik ben een vroege vogel en het kan mij niet vroeg genoeg. Het ligt er wel eens aan of mijn gasten vroeg willen starten,haha. Hoe eerder je begint hoe meer je kan inspelen op de situatie,bijvoorbeeld het verkassen naar een andere stek..

Groet,
Dale

Rene zei

nou, maak maar een bed op...... :)