dinsdag 23 augustus 2011

Het is gelukt!





Een kort verslagje...

Ik keer weer terug op een nieuwe stek. De afgelopen 6 keer heb ik daar keihard geblankt. Dit water blijft mij aantrekken omdat ik gewoon weet en zie dat er karper zit. Telkens als ik hier aan kom lopen ontstaat er lichte paniek bij de watervogels. Een teken dat hier nagenoeg geen mens komt. Ik denk dat de vogels ook de karpers met hun paniek "aansteken". De rust keert gelukkig binnen een halfuur weer terug....
Ook begin ik nu door te krijgen op welke plekken de karper wat vaker zit dan op andere plekken en kan ik mij wat beter concentreren op die plekken,waar ik nu ook de voerstekken rond creer.


Stek waar de karper veel zit en waar ik de vis heb gevangen...

Er is leven genoeg in het water; Karper en grote Brasem draaien regelmatig in dit uitgestrekte water. Azen doen de brasems al,de karper nog niet. Na herhaaldelijk de voerstekjes afgelopen te hebben kom ik weer aan op de laatste voerstek. Regelmatig loopt er een boeggolf weg voor mijn voeten. Toch komt de vis telkens weer terug. Ik besluit om bijna plat op mijn rug te gaan liggen in het gras maar wel zo dat ik net het pennetje kan zien en toch nog goed kan aanslaan. De schemer zet in,de stilte die hier heerst is precies datgene wat ik zoek! Ik lig ongelooflijk te genieten! Ja,de pen steekt op en rommelt hortend en stotend rond. De karper heeft het aas in de bek en aast gewoon door met mijn aas in de bek. Nu,aanslaan! Karper! De hengel gaat rond...Ik houd de vis strak want er zijn nogal wat vervelende rietplukken in de buurt. De extra lange steel die ik voor het net heb aangeschaft komt nu meer dan ooit van pas met deze hoge wallekant. De karper ligt in het net; een hoog gebouwde schub van 59 cm. Yes! Het is gelukt! Hierna ga ik na een andere stek.




Monteer een breekstaafje aan de pen en zoek een andere rietpluk op. Hier schiet de pen nog eenmaal weg,ik sla mis... Om 22:00 besluit ik te stoppen. Zonder hoofdlampje hier door vissen is hoogst onverantwoord.Het is hier zo verschrikkelijk donker.


Zonsondergang..wat kan het leven van een visser mooi zijn...


Ik viste met de CJW flex 12m en de Spro BlackArc volgespoeld met mijn oude,vertrouwde Daiwa Infinity Duo. Heerlijk lijntje! Haakaas; gewoon 3 korrels zachte mais op de haak. Hoe simpel!!

Groet,
Dale

4 opmerkingen:

Boudewijn zei

Gefeliciteerd! Ook goed voor het zelfvertrouwen.

Rene zei

Mooi man !!!

Hans.Koeslag zei

Goed zo Dale,
Het "ijs"is nu gebroken!
Op naar de volgende.

Dale Neijzing zei

Bedankt voor de reacties mannen!!
Doet mij goed!!