zondag 7 april 2013

Drang

Tja...drang......

Vandaag was zo'n dag dat karpervissers aan de slag zouden kunnen gaan. Ik nog niet. NOG niet. Ik ben nog niet helemaal uit de winterslaap,maar het scheelt niet veel! In plaats van vissen,heb ik lekker in de voortuin gezeten met de buurt. Biertje,wijntje,kletsen,ouwenelen. Soms kwam er een prikkel...een prikkel die ik niet altijd kan thuisbrengen. Ik weet het. De meesten van jullie denken natuurlijk aan het karpervirus. Ik niet. Ik sta daar dan nog niet bij stil. Het moment dat ik er WEL bij stil sta,is als ik de kinderen naar bed ga brengen. Ik laat de kinderen alles zelf doen; wassen,tandenpoetsen en omkleden. Ondertussen lig ik op bed een boekje te lezen. Mijn blik dwaalt af..... In de hoek van de slaapkamer staan mijn 3 favoriete penhengels..... Een kriebel schiet door mijn buik.... en ik besef mij dat ik vandaag best wel eventjes de pen te water had kunnen laten gaan....

Ik heb geen 'targets',ik heb geen plan,geen doel. Ik wil gewoon vissen. Spontaan vissen ontdekken,spontaan stekken ontdekken.Geen geforceer. Dat werkt averechts bij mij. Mijn vriendin, Floor, zei zelfs dat  aanstaande zaterdag en zondag best weleens visbaar weer zou kunnen zijn. Nou,als je vriendin je al uit de winterslaap moet schudden?? Hhahahahah.... Heerlijk. Ze weet precies hoe ik ben....

Ik heb de laatste paar maanden ook flink nagedacht over het slechte seizoen. Conclusie is dat ik te weinig vooronderzoek doe naar potentieel goede stekken. Ik blijf (te) lang hangen op vertrouwde stekken. Als het fout gaat op die stekken,dan ben ik vleugellam. Dwars ben ik ook. Er zijn misschien 3 mensen waar ik direct iets van aanneem. Voor de rest.... een dwarse drol.

Ok,aankomende zaterdag en zondag worden weer zeer interessante dagen ;-)

Groet,
Dale

4 opmerkingen:

Arie Paauw zei

Succes weer Dale, kijk uit naar je verhalen!

(wie zijn die 3 mensen?)

Arie Paauw

Unknown zei

Hoi Dale,

Als het kriebelen overgaat in jeuken wordt het tijd om te gaan vissen :) Zijn alle karpervissers niet een beetje dwars!
Rustig aan beginnen met vissen en lekker genieten is mijn motto. Veel succes van het weekend

Groet, Björn

Koen Verweij zei

Hoi Dale,

Spontaan stekken ontdekken… trial-and-error… niet te lang blijven hangen. Ondertussen niet vergeten te genieten en dan kom het succes ‘vanzelf’. Ik kijk uit naar je verhalen :)

Groet,

Koen.

Dale Neijzing zei

Bedankt voor de reacties,mannen!

@ Arie,dat zijn mensen die zeer dicht bij mij staan. Je zou het ook zo kunnen zien; 3 mensen in privesfeer en 3 karpervissers ;-). Dus eigenlijk 6.

@ Bjorn,
nee....lang niet allemaal. Naar mijn idee is het gros een 'volger'...

@ Koen,
je slaat de spijker op z'n kop ;-)

Groet,
Dale