woensdag 7 september 2011

Irritatie

Irritatie

Irritatie,een vervelend maar toch ook een interessant woord. Ik heb regelmatig last van irritaties,helaas.
Wat mij de laatste tijd echt mateloos irriteert is het “karperverzorgingsgefuhl”. Natuurlijk,de vis dient goed verzorgd te worden. Zowel tijdens de dril als op de kant. Maar waar het om gaat is dat ik nu steeds vaker die troep zie waar je de haakwond mee moet verzorgen. Als je dit niet doet dan hoor je niet meer bij de club,zo wordt je duidelijk gemaakt. Ik heb wel eens een discussie gehad met een persoon over dit goedje. Die vertelde mij dat Koikarperhouders dit ook gebruiken en daarom is het dus logisch dat wij dit als karpervissers ook zouden moeten gebruiken. Hier wringt bij mij de schoen.
De Koikarpers waar deze persoon over sprak ,groeien op in een BESCHERMDE omgeving. Dat is wat anders dan vissen vangen in kanalen of in de polders… Ik ben van mening dat je in OPEN water NIET van die troep moet gebruiken. Je gaat de vis verpesten. Straks helen die “verschrikkelijke” wonden niet meer uit zichzelf! Worden ze afhankelijk van die zooi. Net zoals de mens met al hun medicijnen. Uitzonderingen daargelaten!!!

Onthaakmatten….Hoe sommige “medekarpervissers” daar over praten….verschrikkelijk! Als ik zie hoe mensen worden afgezeken als de karper in het heerlijk malse gras ligt en dus niet op een onthaakmat ligt… Mensen! WE SLAAN DOOR!!!!! Nee,we moeten al die zooi kopen ”want anders gebeurt er misschien wel wat met de vis”. En de industrie maar handenwrijvend geld tellen…
Nu ik toch bezig ben… Materiaal……
Doodziek wordt ik van die zogenaamde grote merken. En dan vooral de schepnetten. Wat een bagger zit er tussen zeg. Fox netten…binnen een week zaten de gaten in het net. De boel liet gewoon los! Dagdag net van 130 euro… Ultimate schuifnet; belangrijke onderdelen die loslieten na een paar maanden… Soul …….spanningskoord dat brak na een maand of 3, spreiderblokken die spontaan van de steel loslaten.
Nee,de hype is nu wel zo’n beetje volmaakt. En iedereen elkaar maar afzeiken vanachter de computer. Mensen die blij zijn met het vangen van een “knolletje” worden al niet eens meer als volwaardig beschouwd. Je telt pas mee als je een vis vangt vanaf de 30 pond. We gaan voorbij het romantische aspect van deze bijzondere tak van de visserij. Alleen de ponden tellen nog,niet de vis . Sorry,gelukkig hoor ik niet bij deze verlepte en verdorven club.
Zo,dit zat mij dwars. Dit is puur wat er in MIJN hoofd zit. Ik wil hier ook geen discussie mee uitlokken en bedoel dit ook zeker niet persoonlijk!
Mensen,ga vissen,ga genieten. Gebruik je gezonde verstand!

Groet,
Dale

4 opmerkingen:

69pervertedbydesire69 zei

Mensen en gezonde verstand gebruiken in één zin ... wat een tegenstelling ;-)

Dale Neijzing zei

Daar heb je een punt...

Boudewijn zei

Zo, dat is er uit! Blijf ademhalen Dale, voorlopig beleef jij waarschijnlijk je hobby intenser dan vele anderen. En die computervissers, fuck 'em!

Anoniem zei


Ik irriteer me ook dood aan die "veel te" fanatieke karpervissers met complete gevechts outfits, flitse zonnebrillen en werkelijk honderden euro's aan vis-spul. Om maar te zwijgen over die imposante kampen tenten die ze gebruiken om een dagje naar een dobber te staren... Ze zien er ook allemaal een beetje het zelfde uit die lui...