donderdag 14 juli 2011

Badkuip....

Badkuip....
een niet te vergeten vriend. Niet zelden gooi ik mijn onderlijnen met aas in de gevulde badkuip. Niet zelden bekijk ik de reactie van aas en lijn op kunstmatig gecreerde golfslag. Ik test de pop-upjes uit..... Ik test vaak het "werpen" van het tuigje uit in de badkuip. Ik kijk hoe de boel op de bodem neer dwarrelt. Ik zie in het heldere water hoe de haak ligt/staat. Hoe het lood zich gedraagt.... Ik kijk hoe het aas langzaam of snel oplost. Eigenlijk kan je bijna niet zonder testbak.... Je weet dat als je gaat vissen,alles aan de aaspresentatie hebt gedaan. Het ziet er goed uit en anders maak je aanpassingen.... Ik zie ook dat een nieuwe onderlijn,na herhaaldelijk de hand door het water te knallen,zich weer strekt over de bodem. Ik stop mijn neus in het water,gewoon,om er achter te komen of ik het aas ruik.....

Wat is vissen toch leuk!!

Groet,
Dale

p.s

Natuurlijk kan je het aas niet ruiken in het water. Het is meer proeven...of een vleugje van het water binnen krijgen...

Geen opmerkingen: