maandag 25 mei 2009

Da's een tijdje geleden



Nou,eindelijk weer eens wat tijd om wat neer te zetten over mijn ervaringen.
Drukte vanwege werk en een nare bijkomstigheid omtrent gezondheid weerhielden mij ervan om mijn blog bij te houden.Ik heb inmiddels 3 vis ervaringen gehad en ik zal ze zo compleet mogelijk beschrijven.

Zaterdag 9 Mei.

Ik besluit mijn vaste stek weer te gaan bezoeken.Onder de meeste lichtervissers welbekend.Ik blijf hier altijd terugkomen omdat ik weet dat er grote karper zit,alleen vang ik die niet zo vaak.Maar ook al is de karper niet groot,ze weten hier van wanten!
Ik start in de middag,zo rond 4 uur en maak mijn voerplekjes gereed.Ik maak er vier met harde maiskorrels.Hier werken ze heel goed.Ik begin op de eerste stek en na een half uur besluit ik naar de 2e stek te gaan. Een verstandige keuze blijkt 2 tellen later want de pen schiet meteen weg. Ik sla aan en voel direct contact met een sterke polderkarper.Deze is zo rond de 64 cm.Wat voelt dat toch altijd lekker als die hengel heerlijk krom gaat! Ik ga naar de 3e en daarna naar de 4e stek.De 3e stek was verlaten en vertoonde weinig leven dus snel door naar de 4e stek.De 4e stek is altijd mijn eindstation. Dit is een mooie t-splitsing en nagenoeg altijd goed voor een karpertje.Ook nu blijkt na een uurtje. Meestal ben ik na een halfuur wel weg maar ik zat hier zo lekker in het zonnetje dat ik besloot even te blijven. Gelukkig maar want de pen liep hoog weg en wederom een mooie karper van rond de 65 cm.
Toen brak er een pauze aan voor de karpers.Ik ging weer mijn stekkies af op de terugweg en stopte bij de laatste. Hier besloot ik te blijven tot het donker werd.
De schemering deed haar intrede en de activiteit nam behoorlijk toe.
Ik zag ze gewoon rond mijn pen heenenweren.Ze pakten het aas telkens net niet.
Nu was het bijna donker en ik kon nog net het puntje van mijn pen zien. Opeens,een grote plons,veel bombarie en een hoop gespetter. Ik dacht dat de karper schrok van mijn draad ofzo maar niets was minder waar!
De pen zag ik niet meer.Eigenlijk was het te donker om nog iets te zien maar ik hield mijn hengeltop in de gaten en die begon naar links te buigen. Aanslaan en hangen! Deze karper liet zich wel heel makkelijk naar het net slepen.Toen de karper dichterbij kwam zag ik dat dit de grootste was maar niet de gezondste. Ik zag wat lichte plekken bovenop zijn kop. Geschept en op de kant gelegd.Ook nu hield hij zich zeer rustig.Toch zag hij er niet ondervoed uit. Snel weer teruggezet en ik vond zo'n 4 schubben in mijn net.Dit komt toch niet zo vaak voor. Afijn,deze karper mat 69 cm.
Hiervan is tevens de foto mislukt.
Toch weer 3 karpers in het netje en weer genoten!
Groet,Dale

Geen opmerkingen: